Monday, September 22, 2008

POSTit o brainstorm

Under utbildningen blev vi intruducerade till ett nytt sätt att brainstorma. konceptet var lite svårt att förstå i början. Jag förstog mig på teorin, men praktiken var en helt annan sak. Att dra ihop sina ideer till ett slutgiltigt resultat, var lättare sagt än gjort.
Men jag fick lära mig väldigt mycket hur individerna i min grupp funkade när det gäller grupparbete.


I alla fall, här åvanför kan ni se hur jag arbetar med spelutveckling och brainstorming. jag har lakt upp dom i två ramar hittills. En ram står för spelets små aspekter, som vilka karaktärer som sk vara med i spelet etc. Den andra ramen visar hur speltets genomgång kommer att se ut, exempelvis delmål och vad dom ska leda till.
När man jobbar med postits, är det mycket lättare att ändra på ideer utan att det blir kladd. Jag tycker det är mycket lättare att jobba på det här sättet än att skriva ner allt på papper. Ideerna blir mer samlade och organiserade. Man får en bättre kontroll över arbetsprocessen.

Ge gärna några egna kommentarer på hur man skulle kunna jobba på det här sättet.

1 comment:

Ola Janson said...

Så jobbar jag med. Kolla inne på min vägg.