Sunday, April 5, 2009

uppdatera street fighter 4

Jag har lirat väldigt mycket street fighter 3. Många karaktärer i det spelet är värdelösa. Det märker man ganska snabbt. Men nu när street fighter 4 har kommit, har jag suttit på nätet och lirat tungt.

Men allvarligt talat. Många utav karaktärerna är värdelösa. Kungarna i spelet är Sagat, ken, Ryu. Resten är okej, förutom dom nya. En karaktär som jag har provat att lira är sakura. Hon är bara bra i närstrid. från distans är hon riktigt svag. Hur ska man då göra när man träffar på personer som bara skjuter fireballs. Det är ju helt sjukt. Dom skjuter som aldrig förr i detta spelet. I steet fighter 3 kunde man också skjuta. Men du kunde inte använda dig utav bara fireballs för att vinna en match. Dom var helt enkelt mycket svagare attacker.

Sakura som ska vara bra i närstrid, är inte ens den bästa i sin gren. Ken, Akuma, Ryu kan skjuta som idioter från distans, och när man kommer nära pumpar dom ut shoryuken ( en flammande uppercut i ansiktet på dig). Inte nog med det kan dom göra det när dom reser sig. Den attacken är bara snabb som fan och stark. Den går inte att stoppa med att göra något föra. Det enda du kan göra är att vänta tills dom missar, och sen dra till med något. Det gör att jag sitter bara i ett hörn och väntar till dom har dansat klart (Segt).
Men det som går mig på nerverna är, att ken och Ryu spelare tror att dom är skitbra. Men det är dom inte. Det är ju bara deras karaktärer som är bra. Som spelare suger dom.

Uppdatera street fighter 4. Jag möter bara spelar som spelar Sagat, Ken, Ryu och akuma på nätet. Jag tröttnar snabbt på spelet.

3 comments:

Robert Wagman said...

Håller inte riktig med att just Ryu, Ken och Akuma är de bästa. Vega (Balrog), Bison (Vega), Chun-li, Guile och Sagat är också grymma att köra med. Problemet med de flesta andra karaktärer än Ryu, Ken, och Akuma är att deras special attacker är svårare att lägga på minnet.
Nu blev jag sugen att köra SF 2 och träna med Sagat, för att bevisa att det är inte bara en emo (Ryu), en brat (Ken) och en da_shit (Akuma) som är bäst.

Unknown said...

Jag har inte spelat detta spelet själv men jag läste faktiskt ett inlägg på superplay (tror jag) som handlade om precis detta. Då klagade krönikören på att alla spelade Ken.

http://smultronsmultron.wordpress.com/

Mikael Segedi said...

Robert du missuppfattade. Ryu Ken och sagat är dom bästa. Detta gör att alla spelar dom. Dom andra är ok och kan fortfarande vinna. Men dom är lite underlägsna. Många av dom nya är riktigt underlägsna.